Diagnostika školní zralosti dětí v MŠ

Školní zralost neboli připravenost,

je takový stupeň vývoje dítěte, který mu umožní účastnit se výchovně-vzdělávacího procesu (ZŠ), adaptovat se na nové podmínky, učit se číst, psát, počítat.

Při posuzování způsobilosti dítěte pro zahájení školní docházky si musíme všímat celé řady aspektů:

  • odpovídají tělesný vývoj a zdravotní stav
  • odpovídají úroveň vyspělosti, kognitivních funkcí a motoriky
  • odpovídají úroveň duševní práceschopnosti
  • odpovídají úroveň zralosti osobnosti v oblasti emocionální a sociální

V MŠ Prosetín provádíme diagnostiku školní připravenosti podle pedagožky a psycholožky Jiřiny Bednářové.

Testy se zaměřují na vše potřebné zvládání čtení, psaní a počítání:

  • zraková diferenciace;
  • prostorová orientace;
  • fonologické uvědomování;
  • matematické představy;
  • grafomotorika.

Diagnostika dětí v MŠ Prosetín je určitá nadstavba výchovně vzdělávacího procesu předškolního vzdělávání a těší nás, i když není v ostatních MŠ běžná, že v MŠ Prosetín se již několik let velice osvědčuje. -PM-, -FŠ-