Školní zralost neboli připravenost,
je takový stupeň vývoje dítěte, který mu umožní účastnit se výchovně-vzdělávacího procesu (ZŠ), adaptovat se na nové podmínky, učit se číst, psát, počítat.
Při posuzování způsobilosti dítěte pro zahájení školní docházky si musíme všímat celé řady aspektů:
- odpovídají tělesný vývoj a zdravotní stav
- odpovídají úroveň vyspělosti, kognitivních funkcí a motoriky
- odpovídají úroveň duševní práceschopnosti
- odpovídají úroveň zralosti osobnosti v oblasti emocionální a sociální
V MŠ Prosetín provádíme diagnostiku školní připravenosti podle pedagožky a psycholožky Jiřiny Bednářové.
Testy se zaměřují na vše potřebné zvládání čtení, psaní a počítání:
- zraková diferenciace;
- prostorová orientace;
- fonologické uvědomování;
- matematické představy;
- grafomotorika.
Diagnostika dětí v MŠ Prosetín je určitá nadstavba výchovně vzdělávacího procesu předškolního vzdělávání a těší nás, i když není v ostatních MŠ běžná, že v MŠ Prosetín se již několik let velice osvědčuje. -PM-, -FŠ-